Pædagogiske ydelser

Vitaliserende tilgang i pædagogisk arbejde

Fleksible løsninger tilpasset jeres behov

Styrk din pædagogiske praksis med vitaliserende tilgange

På vores temadage vil du lære, hvordan vitaliserende perspektiver kan anvendes til at skabe stærkere rammer og øget forståelse i pædagogisk praksis. Gennem en kombination af teori og praktiske øvelser introducerer vi centrale modeller, som du kan implementere direkte i dit daglige arbejde.

Temadag med fokus på vitaliserende tilgange i det pædagogiske arbejde

Vores temadag er designet til at give medarbejderne praktiske redskaber og teoretiske modeller, der kan anvendes til at skabe stærkere rammer og øget forståelse i det pædagogiske arbejde. Gennem en kombination af oplæg og praktiske øvelser introducerer vi centrale modeller, som kan implementeres direkte i det daglige arbejde med børn, unge og voksne i pædagogiske institutioner.

Temadagens indhold:

  • Introduktion til Tidsbuen og Kvadrantmodellen, der bygger på integrativ perspektivisme.
  • Oplæg om Vitaliseringsmodellen og de fire grundpsykologiske behov med praktisk anvendelse.
  • Gennemgang af teorien om kvalificeret selvbestemmelse med fokus på kompetenceudvikling.
  • Erfaringsopsamling: Hvordan kan de præsenterede modeller anvendes i jeres hverdag, og hvilken værdi kan de tilføre?

Lokationer og pris

  • Pris: 1.500 kr. ex. moms pr. deltager. Der er mulighed for institutionsaftaler og lukkede forløb.
  • Lokationer: Vi tilbyder kurser i Grenå, Fredericia og Ringsted, eller I kan booke et lukket forløb, der afholdes i jeres egne lokaler.

Forplejning: Inkluderet ved åbne kurser. Ved lukkede kurser sørger bestiller for forplejning, internet og projektor.

Daniel Frank, socialpædagog med specialisering i vitaliseringspsykologi og over 15 års erfaring inden for området er underviser på temadagen.

Hvem henvender temadagen i Vitaliserende tilgang i pædagogisk arbejde sig til?

Temadagen henvender sig til pædagoger, socialpædagoger, SOSU-assistenter, ergoterapeuter og andre fagprofessionelle, der arbejder med børn, unge eller voksne med særlige behov. Den er også relevant for medarbejdere i tværfagligt samarbejde, som ønsker at styrke deres forståelse og anvendelse af vitaliserende tilgange i det daglige pædagogiske arbejde.

Har du spørgsmål?

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.